lördag 24 januari 2009

Lördag igen..

Så var det lördag igen. Veckorna går så fort! Förstår inte vad som händer. Dagen inleddes som vanligt på mitt stammis ställe. Dock så var jag inte först i kön denna lördagen, eftersom det blivit lite sent på fredags kvällen hemma hos min syster (spelade guitar hero, som för övrigt var väldigt roligt!). Så just idag hade faktiskt loppisen öppnat, och det betyder att man får finna sig i att mycket redan står "sålt" på. Men jag (kanske) har insett att jag inte kan köpa på mig flera möbler nu (stora möbler det vill säga).
Norpade åt mig en liten pedestal det första jag gjorde. Redan vitmålad o klar! Den passade perfekt i min lilla hall.

Men en liten 5 åring med sig så går det inte att springa runt som man kanske gjort om man var ensam. Som tur är så har jag och min son en bra taktik när vi är ute på loppis äventyr. Han följer med mig de 5 första minutrarna så jag får spana och göra en första grov inventering över vad som kan tänkas vara av intresse. Sedan går vi till leksakshörnan och är där 5 min. Han väljer ut en liten bil eller annan leksak för ca 10 kr. Sedan går vi runt i lugn och ro. Han nöjd och glad över senaste leksaksfyndet (den femhundratrettiofjärde småbilen som han nu äger), jag ivrig att hitta något annorlund föremål. Efter ett tag så brukar min mamma (och även ibland pappa) komma och då tittar vi runt en stund till för att sedan sätta oss och fika. Jätte mysigt och trevligt!
Vad blev det då idag förutom pedestalen. Jo.. en glasburk som jag redan fyllt med värmeljus.
En helt ny hissgardin (i obruten förpackning från IKEA) som jag redan hängt upp i köksfönstret (vilket betydde att jag även behövde putsa köksfönstren).
Förra veckan så köpte jag ju nya gardiner till vardagsrummet.
I dag så fann jag ytterligare tyg i samma mönster. Vilken lycka!

Köpte även en bok om homestyling som jag skall läsa och se om jag kan lära mig något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hann pedestalen torka innan du ställde fram den? : )

gamla skolan sa...

Hej ! Va kul att du hittat min blogg !! Nu hittade jag din också , vill gärna läsa mer och länkar gärna , ok ? Kramar Susanne / den gamla skolan