fredag 9 januari 2009

Vardagsrum

Några bilder från vardagsrummet innan vi möblerade om, nya bilder kommer innom kort..

Skänken är arvegods (bröllopresent till min mormor & morfar). Den var tidigare i ljust trä faner, men min bror o svägerska målade om den och när de sedan tröttnade på den så hamnade den hos mig (som mycket annat).

Fotpallen är ett loppisfynd som tidigare var mörkblå (IKEA). Med nytt tyg och en fårskinsfäll så blev den som ny.

En dag så skall jag gå en tapetserakurs och klä om dessa 2 fåtöljer som jag lyckades hämta upp från en kontainer innan den skulle till tippen ;) Ett gammalt hörnskåp som blev mitt för endast 50 riksdaler. Även kannan uppe på skåpet från loppis. Det gamla pottskåpet har jag fått av en kompis. Det är tillverkat av hennes farfar tror jag...

Inga kommentarer: