söndag 7 mars 2010

Det är sant!

Hej!
Nu duggar det inte tätt mellan inläggen men det har sina förklaringar som ni kommer förstå senare i detta inlägg.
Men först skulle jag vilka göra lite reklam för en nyöppnad butik/Antik/Second-Hand/Retro affär som en mycket god kollega till mig har öppnat i Göteborg.
Den ligger i majorna och heter: Majornas saker från förr, antik och retro Affären ligger på Älvsborgsgatan 50 och har följande öppettider: Måndag, Onsdag, Torsdag -> 15.00-18.00 Lördag -> 11.00-15.00
Jag var där för 1 vecka sedan och gjorde detta lilla fynd!
Nu till annat....
Det stämmer ! Vi flyttar! Det har varit bestämt sedan länge men det är först nu som flytten verkligen blir av. Så just nu är det enda stort kaos hemma men flyttkartonger överallt!
Det är mitt föräldrar hem som vi kommer flytta till. Ett litet rött hus med vita knutar. Det ligger ca 1 mil från där vi bor idag. Det känns fortfarande lite overkligt, aldrig trodde man väl att man skulle flytta tillbaka dit man en gång själv växte upp. Men det känns fantastiskt.
Så om jag är lite frånvarande framöver så vet ni varför.
Massor av kramar
Josefine

15 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men det låter roligt Josefine, och det är ett fint hus. Du återvänder till gamla trakter det förstår jag känns bra. Jättefin ram du köpte i Majorna. I Majorna brukade vi låna en övernattningslägenhet för många år sen.
Ha en fin söndag bland alla kartonger.
Kramar
AnnaMaria

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så roligt för er att överta föräldrahemmet. Det brukar ofta vara en speciell känsla.
Och sen få sätta sin egen prägel på de.

Blir spännande att få följa er dit :)

Kram Viveka

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad spännande med flytten!
Ha en fin kväll vännen!
Kramis/LenaS

Lina sa...

Hej!
Men va spännande! De ska bli kul att följa er flytt!

Tackar för tipset om den nyöppnande butiken! Den får man se till att besöka framöver!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

LOPPISLIV sa...

Hej Josefine!
Wow vilken fin korgstol du fick tag på, och vilket pris sen, det kan man kalla fynd!!Vad spännande med att byta bostad. Lycka till nu bland flyttkartongerna!! Kram Paula

gamla skolan sa...

Lycka till med det nya boendet ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Märta sa...

Vad spännande med flytten!
Lycka nu till i det nya huset!
Ha det så gott! Märta

Vitt för själen sa...

Hittat en till loppisfanatiker märker jag!!
Jag är fast i loppisträsket jag..

Lycka till med flytten /Mvh Sophia

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej svejs...Ja visst är det fullt upp med att flytta..är i skrivande stund också i flyttningstaget.Otroligt vad lådor fylls fort.Det3 låter som om cirkeln är sluten nu då du flyttar hem igen.
Så underbart det låter..
Ha en bra dag ♥

dag för dag sa...

Vilket underbart hus.

Du som bor i närheten av mina trakter och älskar att gå på loppis kanske vill tala om för mig vart man ska ta vägen om man vill fynda lite fina saker. Är så sugen på att gå på loppis men jag vet inte vart man går.

/Dorro

Unknown sa...

Vilket vackert fynd du har gjort! Men va spännande med flytten! Lycka till! Kram Lenita

Blåbärs och smultronstället sa...

Ni har så himla mysigt Josefine, men det blir säkert lika fint i ert nygamla hus...gillar ju din turkosa tapet i köket som du kanske kommer sakna.
Ha det gott!
Kram Susanne

Unknown sa...

Hoppas att allt går bra o att allt ä bra med dig! Trevlig helg! Kram Lenita

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hallå...hoppas det gått bra med er flytt.Och att allt annat är bra..

Ha en fin dag
♥ kram ♥

Inspiration i vitt sa...

ååå så roligt att flytta det fina fina huset . kram på dig/ingela.