söndag 7 juni 2009

Gammalt blir nytt.....

Har faktiskt varit på 2 loppisar i veckan, men inget av de fynden visar jag här idag. I stället kommer en liten bild serie på omgjorda loppis fynd, vissa mera tidskrävande än andra. Gammalt blir nytt och fräscht igen.
Förra helgens flaskställ blev vitlackerad och pryder nu köksbänken. Tänk vad lite vit färg kan göra på ett föremål! Gillar verkligen mixen med det vita och turkosa!
Gamla falskor har jag gott om, det slinker ned en eller 2 då de dyker upp på loppisen. Max en tia brukar jag betala.
En liten pall fyndades för ett tag sedan (20 kr) ock fick nytt tyg.
Mitt skåp som jag har i hallen fyllt med vackra föremål fyndade jag på loppis för längesedan för endast 50 kr..
Det var från början gult, men blev vitt för ett tag sedan. I bakgrunden skymtar min mormors o min mammas gamla klänningar. Tyvärr kommer jag själv inte i dem, men de skapar ett vackert blickfång.
Önskar er alla en underbar söndag och en ny vecka. Kram Josefine

14 kommentarer:

Viola sa...

God förmiddag denna sköna söndag...vekligen vackert med det turkosa mot det vita...är oxå stor vän utav dessa flaskor.... så vackra klänningarna blir som blickfång...

önskar dig en fortsatt fin dag...

kram VIOLA

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt pall, och skåpet det var ett riktigt fynd. Din vita korg med dom flaskorna passar ju perfekt framför den tapeten. Supersnyggt blev det på din bänk.
Ha en fin söndag
Kram till dig
AnnaMaria

Lantligt i stan sa...

Vilket fint flaskställ! Håller med dig, turkost och vitt blev en fin kombination. Vilket fynd med skåpet! Kanonfint och billigt! Pallen var söt! Ska bli spännande att se dina senaste loppisfynd sen. Ha en fortsatt trevlig kväll
Kram Anki

Det vita dårhuset sa...

SNYGGT =o)!!

Jag bara älskar den turkosa färgen mot det vita!!!

Jag skulle vilja hitta ett skåp i gammal turkosa skavd färg!

Det som väntar på något gott......

Kramen Erika

Lilla hjärtat sa...

Åh så mycket fint du visar...
Vad snyggt flaskstället blev och skåpet, vilket fynd!!

Kram A-K

Blåbärs och smultronstället sa...

Älskar din turkosa tapet, men det har jag skrivit förrut. Flaskstället och flaskorna matchar fint. Du får till det så fint med dina loppisfynd. Jag blir såå inspirerad:-)
Kram Susanne

Anette sa...

Jag är också lite svag för dom där flaskorna. Brukar använda några till att servera vatten ur, ser ju lite fina ut på bordet när man dukat.
Skåpet är en riktig läcker bit.

Kram Anette

Ett Vitare Hem sa...

åh vilka underbart härliga fynd!Jättefina!
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Härliga fynd!!!!
Kram Agnetha

Viveka i Bläckhornet sa...

Visst är det härligt när man kan fynda och göra så fint med det. Och du har lyckats.

Kram Viveka

Lina sa...

Hej!
Ja, tänk va loppisfynd kan pigga upp ;- ) Din korg och pall blev ju som nya med lite vit färg!!! Skåpet på väggen var ju så fint och lagom stort, och priset 50:-!

Loppisen på Hönö har öppet onsdag och lördag, lördag vet jag säkert i alla fall...Onsdag tror jag de öppnar 13...du får dubbelkolla!

Alltid kul att besöka nya ställen!

Må så gott, kramar, Lina

gamla skolan sa...

Så fint ! Skåpet är jättefint och dom gamla flaskorna är så charmiga ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga grejer som du fixat till!
Vitt och turkos blev en vacker mix...
Kram
Marie

Jessica sa...

Vilket kolossalt sött skåp.