lördag 30 januari 2010

Alla goda ting är 3..?

Någon sa till mig att om man har 3 eller mer av något så samlar man på den saken. . Jag är i så fall en stor stolt samlare av mycket. Tänkte visa er några av mina "samlingar" i kommande inlägg framöver.
Att jag är svag för vackra gamla saker känner ni nog alla till. Något som jag på senare år fått upp ögonen för är gamla galgar. Många kanske skrattar.. Att en sådan "vanlig" sak som alla garanterat har hemma kan vara nått att samla på.
Dessa galgar berättar om en svunnen tid... innan det fanns stora shoppingcenter eller stora klädeskedjor. De var små butiker o affärer... Med endast 2 siffriga telefon nummer ;)
Det är även praktiskt att samla på gamla galgar för man kan ju använda dem också!
Dagens loppis besök var mycket rolig då vi var ett stort tjejgäng som träffades. För min del blev det lite linne, några ramar och en liten trälåda. Köpte även ett litet nattduksbord som jag kommer visa lite senare.
Efter loppisen bar det av för fika hemma hos mig. Hembakade semlebullar. Mums! Tack Sara! Tack alla underbara tjejer för en fantastiks loppisdejt. Den får vi snart göra om!
Tusen tack till alla er som är inne på min blogg och lämnar sådana fina kommentarer! Jag skall ta mig en titt runt nu på alla era fina bloggar!
Kramar Josefine

15 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej svejs...Kul att du skrev tillbaks..
Loppiset ligger i Västerås.
Mycket jobb,men roligt också.
Jag gjorde själv lite fynd idag,lite tabletter,lyktor,krukor.

Vilka fina galgar du har! Vad charmiga de är.Me like oxå gamla saker...så mysigt då man tänker att sakerna har haft ett gamalt liv för längesen...

kram

Karin Lindström sa...

Jag har också reflekterat över lite saker jag har hemma, men det är väl bara att inse att man är en samlare då:) Så fina dina galgbilder är. Jag har också en hel del gamla galgar, gillar också texterna på dem. Så mycket roligare med dem än fula plast.

Jag har också samma blåvita tallrikar från Arabia. Jag har kollat på mina, men det står inte på dem vad de heter. Man ser dem inte så ofta, jag har lyckats få ihop 6. Jag tycker du hade väldig tur där och priset, perfekt!

Ha en fortsatt skön helg!
Kramar
Karin

Ps, kul att du gillade min dörr;)

Ett Vitare Hem sa...

Hihi ja jag är också en samlare ;o) Vilken härlig dag ni hade!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Alla är vi nog lite samlare, jag har stor dragning till kuddar. Det var jättefint med dina gamla galgar, jag ska kolla i vårat källarförråd där kanske jag har någon sån galge. Kul och träffas på Loppis och sen fika.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Nog är det så himla kul att fara på skattjakt ihop, och du tror de att jag har mer än tre utav alla mina saker...vet inte vad en då ska kalla mig..gör som du..samlar på gamla galgar,
tycker dom är helläckra, önskar en bra vecka som kommer, kram

Hanna sa...

Vilken underbar klänning du visar.
Kram
Hanna

Lantligt i stan sa...

Vilka vackra galgar du visar! Ja det var ju en hel samling! Så roligt att vara ett helt tjejgäng som går på loppis! Jag går oftast själv, sambon får jag definitivt inte med. Ibland följer någon kompis med om man bestämt i förväg. Perfekt avslutning med fika! Ha en bra start på nya veckan!
Kram Anki

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Så många vackra gamla galjar du har, jag har bara en enkel modell i trä som jag är så himla glad över. De är så charmiga att ha dem framme och hänga romantiska klänningar eller blusar på.

Underbar bild med din turkosa byrå och klänningen i samma färg där bak, gillar den kulören mot allt det vita och korgen som ger det lite ruffiga känslan som kontrast. Superfint!! Ha en fin kväll. Kraaam Paula

Sara sa...

TACK själv Jossan för att du bjuder in oss till ditt underbara hem! För det är verkligen ett HEM i ordets rätta bemärkelse, där man bara trivs och njuter av alla vackra föremål. Bara en sån sak som att dricka kaffe i kopp! Vi ses på fler loppisträffar i vår, det lovar jag :-) men först ses vi på onsdagens middag igen.
Kram kram

Lina sa...

Hej!
Ja, tänk hur många olika slags affärer man beökte förr, en med möjlk, en med kött, bageriet osv. Nu hittar man ju allt på ICA MAXI typ, smart, men kanske var de bättre förr? =) Hängarna är SÅ charmiga! Har ett par hemma som jag fått med med från mina föräldrar, de är bra kvalité!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh, vad många fina saker du har fyndat. Jag blir alltid så inspirerad när jag kikar in här.
Må så gott!
Kram Susanne

Skomakartummen sa...

Vad fina saker du fyndat. Gillar verkligen "bordet" i förra inlägget. Härligt torsdag till dig. kram sari

Hagagård sa...

Hej! Det är alltid lika kul att gå på loppisar..Du har gjort många fynd ser jag!! Mysig blogg!! Här kommer jag att kika in flera gånger.. Hej/Helen

Lantligt i stan sa...

Var på en loppisrunda igår jag med och hittade som vanligt en del saker som jag inte visste att jag behövde! :-)
Ha en bra dag!
Kram Anki

Lantliga drömmar sa...

Vilken härlig fotokavalkad ! Nilla