tisdag 10 februari 2009

I min källare

I kväll har jag pysslat lite i min källare. Här nere finns en tvättstuga, ett hobbyrum, ett badrum och en liten hall som jag visat några bilder från förrut. Skruvade upp en av alla mina tvättbrädor på dörren in till tvättstugan. Tänkte först måla den vit, men det får bli ett projekt längre fram. Alla projekt objekt börjar dock att samla damm nere ikällare. Har en jättefin gammal stege som jag länge tänkt måla om samt diveres hyllor och konsoler. Man kanske kan säga att jag förköpt mig. Det skulle i alla fall familj o vänner säga... men faller man direkt för något på en loppis och ser dess potensial så är det svårt att låta bli att inte köpa den.
Har en förkärlek till gamla strykjärn.
Kan ni fatta vilket jobb det måste ha varit att stryka kläder förr i tiden!
Den söta lilla tvättpåsen till näsdukar är ett loppisfynd.
Detta gamla strykjärn är en avancerad historia.. en lucka där bak som jag tror man stoppade in en het järnklump i. Kanske någon som doktorerat i gamla strykjärn kan berätta vad man gjorde med den ;).
Det var en liten småtitt i min källare.. Återkommer till den så fort det finns något nytt att rapportera :)
Ha en skön kväll!

6 kommentarer:

Lantligt i stan sa...

Så fint du gjort i tvättstugan! Och vilka loppisfynd du gjort i förra inlägget! Billigt dessutom. I mitt nästa inlägg blir det också en del loppisfynd. Tänk att man blir så nöjd när man fyndat på loppis!
Kram Anki

Stina sa...

Det är bara kuddfodralen jag säljer. De kostar mellan 220-230 kr inkl. frakt.
Vanliga sovkuddar går bra att ha. Man puttar in alla hörn i kudden innan man stoppar i den. Då blir den pluffsig och bra.:-) Kram

Stina sa...

Meeeeeen, jag glömde ju säga att du har så fina saker ju. Lilla loppisnisse där.:-) Kram

Lina sa...

Smart idé att hänga upp tvättbrädan på dörren, det var gulligt tycker jag. Kram

gamla skolan sa...

Vilken fin tvättstuga du har ! Måste vara en fröjd att tvätta där ! Kramar Susanne / den gamla skolan

neighneet sa...

published here aaa replica bags more info here good quality replica bags check my blog replica bags buy online