lördag 21 februari 2009

Ingen madonna, men nästan...

Vilken loppis lycka det varit ! Idag var vi ute i god tid. Stod och frös lite lätt i kön innan de öppnade, men det var det värt! Hittade så många fina saker så jag fick hejda mig till slut för jag hade bara 200 kr med mig.
Har sett på alla fina bloggar jag besöker otroligt fina madonnor. Hittade ingen madonna, men näst intill.. en liten nunna! :) Tyckte den var så fin.
Fyndade en liten låda som redan var vitkrackelerad. Några spetsar blev det, en vit kruka och en liten nallen som sonen stoppade ned i korgen.
En fin lyckta och 2 zink ljusstakar.
Ett vitt porlinsfat, några glasprismor, ett fint barnörngott och en gammal ljussläckare.
Linne kan man aldrig ha för mycket av hemma. 2 örngott med fina monogram samt ett lakan och örngott till en barnsäng.
Gillar skarpt pressglass. Hittade detta söta set på loppis nr 2. 10 kr...
Så summa sumarum... det belv några saker i dag igen, och jag som knappt packat upp sakerna från förra lördagens loppis äventyr.. ;)
Ha en underbar helg !
Kram Josefine

18 kommentarer:

Stefan sa...

Är det säkert att du har plats för alla fynden??

Det vita dårhuset sa...

Men herrejösses kvinna!!
Vad har du för loppis ögon?!!

Jag hittar ALDRIG så billiga grejer!!
Var bor du någonstans?
Vill komma på besök i dina loppis lokaler =)
Ha det/ Erika

gamla skolan sa...

Åh !Så fina saker !! det är så kul att gå på loppis ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämen nästa gång MÅSTE du ringa innan du åker...;)

Kram Viveka

Lantligt i stan sa...

Otroligt vilka fina saker du hittat! Och billigt! Fick du verkligen allt för under 200 kr? Den loppisen vill jag nog följa med på nästa gång!
Kram Anki

Hanna sa...

Tack för din kommentar hos mig :)

Vad mycket fint du hittat på loppis!!
Jättemysig blogg!

Ha d gott!
Kram Hanna

Lantliga drömmar sa...

Om du hittade allt det där för 200:- var det verkligen fynd ! Jag ska nog börja gå på loppis lite oftare så man kan träna ögat. Nilla Uppsala

Hannis sa...

Vilka fynd!!
Och vad mycket för inte så farlig peng!

Visst är det galet hur folk kastar.
Ser en hel del fina saker som rullar in på tippen men jag kan ju inte springa där och skräma i hjäl folk hela tiden*skrattar*

Kram Hannis

Hanna sa...

Så mycket fint du köpt!
Hanna
blommorfionstret.blogspot.com

Unknown sa...

Vilka fina fynd!! Alltid kul att fynda. Jag har precis hittat hit till din fina blogg. Ha det gott. Lenita

Lilla Blanka sa...

Hej Josefine!

Wow vad mycket fina fynd du har gjort!

Örngott/lakan med monogram är såå fina, kan heller aldrig låta dem "vara kvar" på loppisen :)

Kram
Mia

Martina Andersson sa...

Hej min vän ! Tack för gratulationen ! Jag blev så glad! Hoppas att du får en underbar dag Kram Tina

Vita små hjärtan sa...

Oj vilka fina fynd. Ibland ska man ha turen med sig.... Å ögonen också för den delen :) Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!! Oj vilka fynd du gjort..va härligt att man kan hitta såna fina gamla saker.. kramisar snowwhite-sussie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men OJ så mycket fint du har hittat! Nu har du mycket som du kan "piffa" med...
Kram
Marie

Millas hem sa...

Kammarljusstakarna är jättefina, tycker jag!
Lycka att hitta, förstår jag! :)

Kram Camilla

Snuttan sa...

Höredu vilka fina fynd du gjort

Kram

Anette sa...

Hej! Är lite sen med detta inlägg men jag har inte hittat din fina blog innan idag. Tänkte bara tala om att ljussläckaren inte är någon ljussläckare. Förr när man köpte mjölk på glasflaskor var det grädde överst och då tog man ur grädden med denna finurliga skopa. Så har du någon gammal mjölkflaska så passar dessa ihop.

Ha det bra
Anette