lördag 7 februari 2009

Loppis Lycka!

Loppis lycka upplevde jag idag.
Fick genast syn på denna gamla fina kälke. Sonen kommenterade direkt att denna är gammal mamma! (5 år och redan känsla för gamla ting). Då kommer en äldre herre och berättar att det är han som haft den. Han hade lämnat in den i veckan på loppisen. Hade stått på hans vind de senaste 40 åren. Den funkade senast den användes intygade han. Det är inte ofta man träffar tidigare ägare till loppisföremål man köper, det kändes direkt mycket roligare att köpa den. Synd är väl bara att vi nog inte kommer kunna använda denna vintern. Men den kan stå som fin prydnad på verandan så länge!
Gillar verkligen gamla kokböcker och "husmoders böcker" De speglar verkligen tiden som var förr. Dessa 2 fina böcker fick jag för 20 kr st. Tryckta 1926.
Lite vitt porslin. 2 små söta pajformar och en större form med lock. En gammal krok och ett litet underlägg i ståltråd. Vad kostade allt detta mig då.. inte direkt en förmögenhet... Allt inklusive kälke 120 kr.. Så Loppis Lycka var det!

Ha en fortsatt underbar helg allihopa.

Kram Josefine

9 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Jag blir AAAAAAVISSSSSS!!!! hi hi
kramen Erika

Anneli sa...

Jisses...det där var ju tokbilligt och så fina saker!! Jag bor nog på helt fel ställe i det här landet;(!!

Kram

Gårdsromantik sa...

Vilka superfynd - den var fr charmig den där kälken!

Kram Maud

Millas hem sa...

Hej!

Vilken charmig gammal kälke!
Jag köpte riktigt gamla skenor (skridskor) för ett tag sedan fast att det börjar snart att bli vår, men de blir ju vinter igen!:)

Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej Josefine!

Men vilka underbara fynd!
Din blogg är jättehärlig, älskar loppisar och framför allt loppisfynd :)

Kram
Mia

Stina sa...

Så fint. Vad kul att hitta sådana saker.:-) Kram

Emma sa...

Vilket fynd! jag har en likadan kälke, har släpat med mig den i alla år men aldrig tagit fram den!?!? hm.... nu hänger den i taket i förrådet, får nog plocka fram den nästa år....

Tapeten som är i bakgrunden på fotona , vart kommer den ifrån?
Jätte fin var den i allafall!

gamla skolan sa...

ÅH ! Vilka otroliga fynd allihop ! Den loppisen skulle jag vilja vara på ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lina sa...

Å vilka fina fynd. Din blogg är bara så mysig
kram Lina